Technologia usuwania wgnieceń polega przede wszystkim na wypychaniu wgnieceń od wewnętrznej strony blachy przy pomocy specjalistycznych narzędzi. Drugim sposobem jest wyciąganie wgnieceń metodą klejową, czyli przyklejaniu specjalistycznych adapterów do zagłębień w karoserii i umiejętnym wyciąganiu ich przy zastosowaniu pullerów. Następną metodą jest młoteczkowanie, czyli korekta nierówności przy użyciu specjalistycznych młotków. Dopiero zastosowanie tych trzech technik daje pożądany efekt w postaci naprawionego elementu karoserii, w którym odbicie światła nie posiada załamań.
Należy tu dodać, że naprawy tą metodą można wykonać jedynie na karoserii nieszpachlowanej, gdzie powłoka lakiernicza jest oryginalna i nie nosi śladów żadnych mikropęknięć.
Korzyści wynikające z zastosowania przedstawianej metody to:
– przywrócenie pierwotnego kształtu elementu nadwozia z zachowaniem oryginalnej powłoki lakierniczej,
– samochód nie traci na wartości podczas odsprzedaży lub wyceny rzeczoznawcy,
– krótki czas naprawy,
– cena niższa niż koszt lakierowania.